
.png)
Vanliga Frågor
ICKE MEDLEM
Jag är på besök och vill träna.​
Kul! :) Vi försöker alltid lösa så man kan komma och träna ett pass eller Open gym. Hör av dig till info@movinghabit.com så hjälper vi dig.
Jag vill börja träna hos er men vet inte vart jag ska börja.
Yes! Då ska vi hjälpa dig igång! Vi vill gärna träffa dig för ett kort möte där vi får berätta om träningen vi gör, och du ska få berätta vad du vill med din träning. Kontakta oss på info@movinghabit.com så bokar vi ett möte! Let´s goooo! :)
Kan jag göra en Inbody Scan/vägning även om jag inte är medlem?
Ja, det kan du. Engångsvägning kostar 250 kr för icke medlem.
MEDLEM
Jag har redan ett medlemskap, hur funkar det från 1 september?​
Har man ett medlemskap Standard 899 kr så kommer det övergå till medlemskap Prime 899 kr om man inte meddelar något annat innan 1 september.
Har man ett helgmedlemskap (något som hängt kvar sedan gammalt, så kommer man man inte kunna teckna nytt helgmedlemskap) så kommer man få ett mail där man får frågan hur man vill fortsätta och vilket medlemskap som man vill ha.
Har man ett halvår eller helårs kort så kommer man efter det gått ut få välja vilket medlemskap man vill ha.
Kan jag spara pass till kommande vecka?​
Ex. Du har medlemskapet Prime, du tränar 1 gång första veckan pga jobb, då kan du träna tex 5 gånger kommande vecka. Du har ett totalt antal pass under månaden.
Kan jag spara pass till nästa månad?​
Nej, det går inte spara pass :)
Om jag vill byta medlemskap, hur gör jag?
Då skickar du bara ett mail till info@movinghabit.com så hjälper vi dig. Tänk på att medlemskapsbyten sker kommande månadsbryt.
Tar ni epassi?​
Yes we do! Det är bara hitta oss (Moving Habit Training Club) i epassi-appen, skicka in beloppet du vill använda, och sen drar vi av det från dina kommande betalningar. (Det kommer snart finnas en knapp i Wondr för Epassi som underlättar hanteringen ännu mer :)
Kan ni hjälpa mig med underlag till min friskvård?
Självklart! Skicka ett mail till info@movinghabit.com så skickar vi underlaget som du ger till din arbetsgivare.
Vad händer om jag inte dyker upp på mitt bokade pass?
Om vi inte hört något från dig och du inte dyker upp så dras passet från din kvot för månaden.
Sen avbokning, hur funkar det?
Sen avbokning räknas om du bokar av dig inom 60 min av passets start. Vid sen avbokning debiteras du 40 kr. Är det så att du fastnat på jobb eller liknande, skicka ett mail till info@movinghabit.com så tar vi bort bokningen :)
InBody, hur funkar det?
En InBody vägning visar hur fördelningen av muskler, fett och vatten ser ut i din kropp. En InBody-vägning kan hjälpa dig att styra din träning och kost beroende på vad du vill med din träning :)
​
Väger du dig på en vanlig våg och ser att du gått ner 1 kg, vad det det då du gått ner? Fett? Vätska? Muskler? Genom att analysera din vikt med kroppskomposition kommer du få en bättre förståelse för förändringar i din kropp på ett sätt som du kan följa ordentligt.
​
Kan jag frysa mitt medlemskap?​
Om du på grund av särskilda omständigheter inte kan nyttja ditt medlemskap under en period, kan du ansöka om att få frysa ditt medlemskap.
Vi godkänner frysning av medlemskap vid t ex allvarlig skada eller sjukdom, graviditet, arbete eller studier på annan ort under en tidsbegränsad period. Samtliga orsaker till frysning av medlemskap skall intygas. Vid skada/sjukdom skall intyg utfärdas av läkare, fysioterapeut eller motsvarande.
​
Kontakta oss på info@movinghabit.com.
Om jag vill säga upp mitt medlemskap?​
Vi har 1 månads uppsägningstid på våra medlemskap. Uppsägningsmånaden räknas alltid nästkommande. Tex säger du upp mitt i en månad så är det hela kommande månad som räknas.
Kontakta oss på info@movinghabit.com.